La part del vídeo
que m’ha agradat més és “Sé amable”. Ja que si ets amable amb les altres persones, seràs amable amb tu
mateix i seràs feliç. Fer un acte d’amabilitat costa molt poc, en canvi la satisfacció
és molt gran. Si totes les persones fossin amables, no hi haurien tants problemes
i tothom estaria millor, per tant sigues amable!!!
Aquest és el Blog de tutoria de 3r d'ESO.
Aquí podem penjar les notícies, fotografies, sortides, xerrades,... i l'anirem completant durant el curs entre tots i totes.
Espero que hi hagi molta participació!
diumenge, 9 d’octubre del 2016
dijous, 6 d’octubre del 2016
"Céntrate en crear lo que deseas" - Clàudia Agustí
És una frase que m'ha fet pensar una bona estona, perquè la trobo molt important. Tothom diu que vol ser així, vol ser aixó, vol ser allò, però, ningú fa res per aconseguir-ho i no es d'aquesta manrera. Tothom ha de lluitar pels seus somnis, i si la gent vol arribar a ser com ells destitjen, necessiten centrar-se amb poder-ho fer real. Que després s'enenpenadiràn de no haver-ho fet. Sigues emprenador i crea, així aconseguiras tot el que destitjes.
"Tingues curiositat per tot el que t'envolta" - Ona Arpa
"TINGUES CURIOSITAT PER TOT EL QUE T'ENVOLTA"
-Que certa que és, sense curiositat, potser encara no hauriem descobert Amèrica, o potser no ens hauriem llegit aquell llibre que ens cridava l'atenció, des del fons de l'estanteria de la biblioteca, que avui en dia és el nostre preferit.
I és que, que hi fem nosaltres en aquest món sinó descobrir i ser curiosos, aventurar-nos a nous viatges, per a decobrir nous llocs, noves amistats, nous gustos...
Digueu-me ara vosaltres, si us podeu imaginar una vida sense curiositat,sense nous descobriments desencadenats per a persones curioses.
Que aborrit i monòton que seria tot, no creieu ??
Ona Arpa
-Que certa que és, sense curiositat, potser encara no hauriem descobert Amèrica, o potser no ens hauriem llegit aquell llibre que ens cridava l'atenció, des del fons de l'estanteria de la biblioteca, que avui en dia és el nostre preferit.
I és que, que hi fem nosaltres en aquest món sinó descobrir i ser curiosos, aventurar-nos a nous viatges, per a decobrir nous llocs, noves amistats, nous gustos...
Digueu-me ara vosaltres, si us podeu imaginar una vida sense curiositat,sense nous descobriments desencadenats per a persones curioses.
Que aborrit i monòton que seria tot, no creieu ??
Ona Arpa
''Compra flores'' -PATRICIA BARRETO
''COMPRA FLORES'' ...Oh, m'ha arribat al cor aquestes paraules, tant, que just avui m'he comprat flors i les he col·locat en un moble de casa meva!
Vale, no... deixem de banda la ximpleria que he dit al principi, el que realment m'ha agrada més del vídeo, ha sigut la frase ''Valora quíen eres en este momento''. La veritat és que jo encara tinc dubtes de com sóc, com també de vegades no em valoro i tinc pensaments negatius, no sempre, es clar, però estaria bé que comencés a estimar-me més, no només jo... si no tothom i aprengués el valors d'estar bé ser tu mateix i fer el que vols, no has de deixar-te influenciar pel que diuen els altres i el més important... és que et valori tal com ets, no ets perfecte, ni tu, ni el veí del costat que li tenen ganes fins i tot les iaies, o una miss model o jo... tots tenim el que és nostre i ens caracteritza per això. Si ningú ho accepta, no et preocupis, el qui ho ha de fer ets tu i només tu, no estàs sol encara que ho creguis...
Vale, no... deixem de banda la ximpleria que he dit al principi, el que realment m'ha agrada més del vídeo, ha sigut la frase ''Valora quíen eres en este momento''. La veritat és que jo encara tinc dubtes de com sóc, com també de vegades no em valoro i tinc pensaments negatius, no sempre, es clar, però estaria bé que comencés a estimar-me més, no només jo... si no tothom i aprengués el valors d'estar bé ser tu mateix i fer el que vols, no has de deixar-te influenciar pel que diuen els altres i el més important... és que et valori tal com ets, no ets perfecte, ni tu, ni el veí del costat que li tenen ganes fins i tot les iaies, o una miss model o jo... tots tenim el que és nostre i ens caracteritza per això. Si ningú ho accepta, no et preocupis, el qui ho ha de fer ets tu i només tu, no estàs sol encara que ho creguis...
Maria Codina Tuneu
"Estigueu units amb la teva família i amics"
"Escolta música"
I com molt be deia un gran violinista: Estic segur que la bona música allarga la vida
Yehudi Menuhin
Aquestes dues per mi son essencials per ser feliç!
Ajuda als altres! - Laia Jaén
Podría dir que ajudar crea una gran satisfacció personal.
Ajudar em crea un sentiment difícil de descriure, efímer de vegades, però que em genera felicitat constantment. Quan faig una cosa que em surt del cor, me n'adono que és el millor que puc fer en aquests casos. A part de que faig sentir bé a l'altra persona, jo també em sento bé.
No ajudis per obligació ni per rebre res a canvi. Ajuda perquè tothom necesita i li agrada sentir-se escoltat, estimat i ajudat. Si esperes que ho fácin per a tu, aquest moment mai arribarà!
Laia Jaén.
Ajudar em crea un sentiment difícil de descriure, efímer de vegades, però que em genera felicitat constantment. Quan faig una cosa que em surt del cor, me n'adono que és el millor que puc fer en aquests casos. A part de que faig sentir bé a l'altra persona, jo també em sento bé.
No ajudis per obligació ni per rebre res a canvi. Ajuda perquè tothom necesita i li agrada sentir-se escoltat, estimat i ajudat. Si esperes que ho fácin per a tu, aquest moment mai arribarà!
Laia Jaén.
marca't objectius - POL VIÑOLAS ROIG
És important marcar-te objectius perquè així, cada dia que passa intentes estar-hi més a prop, i cada dia t'esforces més per aconseguir el que t'has proposat. A mi em va bé marcarme'ls perquè així m'esforço cada dia per apropar-mi més i així em puja l'autoestima i veig que hi estic més a prop.
Olvidate por un dia de las noticias - Joel Jou -
Crec que és una molt bona recomanació ja que al final les noticies poden arribar a influir fins i tot a les teves opinions. Per això algun dia hauriem de deixar de mirar les noticies per viure el que ens envolta.
VIDEO BE HAPPY
Jo personalment he triat la frase "Enfrentate a tus miedos" perquè penso que es molt important no reprimir-se a lo que no coneixem o ens fa por enfrenar.
Penso que si ningú s' enfrentes a lo que li tingues por o desconegues, no ahuriem evolucionat com ha societat ja que si ens remontem cap ha fa uns segles hi havia l' esclavitut, si no hi haguessin hagut revoltes encara continuaría igual, sense marxar ha estats units, aqui ha Epaña, quan hi havia Franco, quan va morir si ningú hagues fet res i no s' hagues implantat la democrècia avui en dia continuariem en una dictadura molt possiblement.
Per aquesta variada llista de raons,(tot i que en tinc moltes més lo que pasa es que sino el comentari quedaria massa llarg i aborrit.) he triat aquesta frase.
Martí Sánchez
ALGUNA DECISIÓ ÉS MILLOR QUE CAP DESISIÓ - MARC DURAN
He escollit "alguna decisió és millor que cap desisió" ja que si tens una decisió i és errònia sempre podràs millorar però en canvi si no tens cap decisió mai podras millorar-les.
MÍRALO TODO DESDE OTRA PERSPECTIVA - GUILLEM ESTARRIOLA -.
Crec que tot ens ho hem de mirar des de una altra perspectiva. Nosaltres estem acostomats a quan ens passa una cosa, encara que sigui una tonteria, a veure'n la pitjor part. En aquells moments el millor es pot fer és buscar-ne la part positiva i saber que sempre hi haurà algun avantatge.
Crec que tot ens ho hem de mirar des de una altra perspectiva. Nosaltres estem acostomats a quan ens passa una cosa, encara que sigui una tonteria, a veure'n la pitjor part. En aquells moments el millor es pot fer és buscar-ne la part positiva i saber que sempre hi haurà algun avantatge.
SEGEIX EL TEU INSTINT - ALEIX GUILANA
He escollit segueix el teu instint perquè moltes vegades no fem servir el nostre instint, i aquest, té moltes probabilitats de ser la solució. A més, la vida cada cop s'allarga més i, si no tens a ningú amb qui compartir-la, quin avorriment! A vegades, condicionat per altres factors, no segueixes el teu instint i no acabas fent o dient el que tu voldries. T'has de lliberar i dir la teva, perquè una opinió, per mi, no és mai ni bona ni dolenta, és només una opinió. Per totes aquestes raons, he triat Segueix el Teu Instint.
NO TE COMPARES CON LOS DEMÁS - JOAN TORTÓS-SALA
Jo he triat aquest perquè la gent té mania en diferenciar-se amb els de més, i no ha de ser així perquè cada persona és com és i si la gent et vol canviar cap a pitjor o a coses que no vols no ho has de fer. Has de tenir el teu propi criteri i no deixar-te canviar pels altres.
NO TE COMPARES CON LOS DEMÁS
Jo he triat aquest perquè la gent té mania en diferenciar-se amb els de més, i no ha de ser així perquè cada persona és com és i si la gent et vol canviar cap a pitjor o a coses que no vols no ho has de fer. Has de tenir el teu propi criteri i no deixar-te canviar pels altres.
PROCURA DORMIR BIEN - PERE JOAN MASÓ
He escollit PROCURA DORMIR BIEN, perquè tot el dia estem estressats, i no parem ni descansem. Però quan és l'hora d'anar al llit, ens relaxem molt i pensem en que no hem de fer res més en 8 o 9 hores. I jo crec que es l'hora en que estem més feliços. També perquè si hem descansat bé, l'endemà ens sentim millor tot i que ens esperi un llarg dia per davant.
CREU EN TU - JANA DÍAZ
"cree en ti"
Jo crec que per ser feliç, cal creure en tu,
creure en totes les coses que fas, en les teves idees i en el que penses.
Perquè per que els altres creguin en
nosaltres primer cal que nosaltres mateixos creiem en nosaltres, perquè si no
creus en tu, ningú ho farà en el teu lloc.
Jana Díaz Sala
"Mímate un poco"- Laura Alemany
He escollit "mímate un poco", ja que anem tan estressats amb la feina d'escola, fent deures, estudiant, fent extraescolars, i no tenim temps per a nosaltres mateixos. I jo crec que hauriem de buscar almenys un moment petit de cada dia per mimar-nos una mica, així també ens sentiríem millor, podríem treballar millor, i tot ens sortiria millor.
dimecres, 5 d’octubre del 2016
" No te compares con los demás " - Irina Andrade
Tot i que la majoria de la gent no ho fem, crec que una de les coses més essencials en aquesta vida per a ser feliç és no comparar-nos amb la societat que ens envolta. Des de la meva opinió, aquest és un dels pitjors errors que cometem els humans. Costa molt controlar-ho perquè sempre ens fixarem en el nostre entorn, sempre voldrem el que tenen els altres, i així mai aconseguirem la felicitat. Sigues tu mateix i viu el moment, no et comparis amb ningú i pensa que tu ets únic, irrepetible i que vals més que ningú. Pensa en totes les qualitats que tens i no en les que no tens, pensa en tot el que tens enlloc del que no tens, pensa amb la teva família i amics i valora-la, que ja et dic jo, que com ells no hi ha ningú. Moltes vegades no en som conscients ( o si ), però els humans som així, ho volem tot i més. Crec que és el moment de començar a pensar en nosaltres i així descobrirem coses que no ens n' havíem adonat i que segurament ens faran més feliços que tot el que desitgem.
ESCOLTA MÚSICA - Aina Alsina
Escoltar música, una cosa esencial per ser feliç. Crec que escoltar música és una de les petites coses amb la que pots disfrutar, desconectar, ser feliç i amb la que et trobes a tu mateix i deixes de pensar en les coses dolentes per pensar en les bones. Escoltar música, una cosa tan simple que et pot fer posar els pèls de punta en uns segons i fer-te aixecar de la cadira, ballar, cantar. Et pot fer sentir coses diferents i que et fan feliç durant aquell instant. Treballant, per carrer, entrenant, amb cotxe, a la dutxa en qualsevol moment pots escoltar música, en qualsevol moment desconecta, i solament disfruta i viu el moment. Qui és que ha posat música ha entrat a la dutxa i ha començat a cantar com un boig? Un moment en el que ets feliç. La felicitat són petits moments en els que, o amb companyia o sols estem contents volem parar al temps i quedar-nos en aquell moment per sempre, disfuta'ls. En la música tots els sentiments tornen al seu estat pur i el món no és sinó música feta realitat. - Arthur Schopenhauer-.
Aina Alsina.
Marcat objectius > Pol Pagès
"Marcate objetivos". Jo he triat aquesta part del video perquè crec que si no et marques objectius i/o metes per complir al llarg de l'etapa escolar, la joventut o la vida, hauràs malgastat aquell temps. En canvi, si tens alguna cosa perquè lluitar apendràs a ser pacient per obtenir una cosa, apendràs a ser constant i a refer els errors per poder aconseguir la meta que t'has proposat. A més si et marques una meta o uns objectius, podràs saber que els pots complir i et proposaràs coses més difícils i aixó et satisferà.
dimarts, 4 d’octubre del 2016
Ballar ~ Roser Bramon
A mi la part que m'ha agradat més del vídeo és aquesta. Tot i que molta gent cregui que ballar és una tonteria jo crec que no. Ballar ens fa sentir feliços i vius, quan balles és com si el teu cos estigues tot perfecte, també estaria relacionat en escoltar bona música però si escoltes música sense moure't no és el mateix que ballar. Ens proporciona molts espectes positius que estar-nos assentats no ens fan sentir; com per exemple, fem exercici, ens sentim bé, passem una estona "esbojarrada", ens moguem una mica... Bé, a mi és la que m'ha semblat més curiosa i interessant així que tothom a ballar!
"Viu el moment" - Carla Félez
"Vive el momento" - Viu el moment..... Des del meu punt de vista, aquesta és una frase que tots hauríem de tenir present cada dia. Tot i que en certa part, es pot estar en desacord amb la frase, i com jo mateixa penso, crec que és imprescindible tenir objectius i somnis per "mantenir-nos vius", podria arribar a ser més important viure el moment.
No podem estar reflexionant tot el dia sobre els fets que ja han passat, i és que, n'estiguem o no satisfets, no podrem canviar. Tampoc crec oportú pensar tot el dia en el que succeirà ja que, no podem preveure el que pot passar en un futur i d'un moment a l'altre tots els plans que teníem previstos poden canviar completament. Com a opinió pròpia, crec que és important disfrutar i gaudir els petits moments de felicitat al màxim, ja que en certa manera, són aquests instants els que ningú ens pot treure. Aprofita els moments presents.
Així doncs, com deia Jonathan Larson en una de les seves grans obres:
"No day but today".
- Carla Félez -
dilluns, 3 d’octubre del 2016
ENFRÉNTATE A TUS MIEDOS - Alba Garcia
"Enfréntate a tus miedos"
Quan les persones diem "tinc por de....." ens referim que allò que ens ha passat o que hem vist agraïriem no veure-ho una altra vegada. Però si aquell fet realment no et fa por, sinó que perque en aquella persona, amic, familiar li fa por a tu també t'en fa és perquè no gosem provar si realment li podem dir por. Jo crec que quan tu tens por a qualsevol cosa, fet, t'hi has d'enfrontar i superar que allò no et faci por. Així pots saber que hi ha moltes coses que tu dius em fan por però en el fons no te'n fan. Quan per exemple veus que un amic es tira d'un trampolí de 3-5 metres i tu dius "tinc por" és perquè és el primer que et surt, potser el que et fa és impressió. Però fins que no ho proves no pots dir que et fa por.
Ara el que toca és superar totes aquelles "pors" que dius que tens però no saps si és por.
Subscriure's a:
Missatges (Atom)





